15.07.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Čo je to Google First-Party Mode (FPM) a ako funguje?

A že vraj leto bude nuda … Google práve spustil zaujímavú novinku, “First-party mode” 👍

✳️ Čo je to a ako to funguje?

Google Analytics v štandardnom nastavení posiela všetky údaje o aktivitách návštevníka (prezeranie stránok, pridávanie do košíka a podobne) na URL adresu v tvare 👉 “/g/collect?v=2”.

No a asi nikoho neprekvapí, že väčšina ad-blockerov túto URL blokuje. 😔

First-party mode umožňuje toto obmedzenie obísť posielaním údajov na endpoint na vašej doméne, ako napríklad “/metrics/g/collect?v=2”. 🎉

Google vs ad-blockers 👉 1:0 (OK, realisticky možno 0.5:0)

✳️ Aké ťažké je to nastaviť?

Nastavenie vyzerá pomerne jednoducho a pozostáva z úpravy DNS + nastavenia routing rules. Konkrétny postup závisí od CDN alebo load-balancera, ktorý používate. 🤓

✳️ Aké obmedzenia má First-Party Mode?

V porovnaní s plnohodnotným sGTM spočíva hlavná nevýhoda v obmedzených (prakticky neexistujúcich) možnostiach spracovania zbieraných dát.

First-Party Mode od Google predstavuje naozaj len jednoduchý proxy bez pokročilých funkcií.

💡 Keďže ide zatiaľ len o beta verziu a nedávne skúsenosti s rôznymi beta verziami od Google neboli ideálne, odporúčam ísť do FPM len ak máte dostatok technických znalostí a viete presne, čo robíte.

P.S.: Niekoľko mesiacov späť som si cez Cloudflare Workers vytvoril podobný proxy, ale je fajn vidieť riešenie priamo od Google. 😌

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ