15.07.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Čo je to Google First-Party Mode (FPM) a ako funguje?

A že vraj leto bude nuda … Google práve spustil zaujímavú novinku, “First-party mode” 👍

✳️ Čo je to a ako to funguje?

Google Analytics štandardne posiela všetky údaje o tom, akú stránku si návštevník prezerá, čo pridal do košíka a pod. na URL adresu, ktorá vyzerá nejako takto 👉 “/g/collect?v=2”.

No a asi nikoho neprekvapí, že väčšina ad-blockerov túto URL blokuje. 😔

First-party mode vám umožní toto obmedzenie obísť a posielať tieto údaje na ľubovoľný endpoint na vašej vlastnej doméne, napríklad na “/metrics/g/collect?v=2”. 🎉

Google vs ad-blockers 👉 1:0 (OK, realisticky možno 0.5:0)

✳️ Aké ťažké je to nastaviť?

Nastavenie vyzerá byť relatívne jednoduché a pozostáva z úpravy DNS + nastavenia routing rules. Záleží samozrejme, aké CDN alebo load-balancer používate. 🤓

💡 Ide stále len o beta verziu a s tými od Google boli v poslednej dobe len problémy – takže odporúčam pustiť sa do toho len ak viete presne, čo robíte.

P.S. Niekoľko mesiacov dozadu som si cez Cloudflare Workers vytvoril podobný proxy, ale je fajn vidieť riešenie priamo od Google. 😌

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím,…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Custom Channel Groups v Google Analytics 4Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?
Môj LinkedIn feed je posledné dni plný návodov, ako si nastaviť custom Channel Group v…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)
Ešte stále čakáte na fix problému so source / medium == google / cpc a campaign…
ČÍTAŤ ĎALEJ