Toto je prvá vec, ktorú kontrolujem pri auditoch Google Ads a aj vás môže stáť tisíce EUR mesačne 👇
Nepamätám sa, že by som za posledný rok videl účet, ktorý by mal správne nastavené konverzie v Google Ads.
Nie, tentoraz nemyslím nastavenie trackingu ako takého (cez Google Tag Manager), ale nastavenie cieľov v Google Ads.
OK, možno sa teraz nahlas pýtate, čo sa tam dá vlastne pokaziť? 🤔
Celkom dosť. 😅
✳️ Account-default goal
Account-default goal znamená, že takto označená kategória (Purchase, Add to cart, Begin checkout a pod.) sa použije ako cieľ pre všetky kampane v účte.
Problém vzniká pri vytvorení novej konverzie ❗ a súčasne ❗ aj novej kategórie konverzií, kedy sa kategória automaticky nastaví ako Account-default goal. 🤷🏻♂️
Váš špecialista vytvorí novú konverziu, napríklad kliknutie na tel. číslo alebo zobrazenie stránky s cenníkom, a vy zrazu mixujete regulárne leady s mikrokonverziami. 🙈
✳️ Primary vs. Secondary
Nastavenie Primary znamená, že takto označená konverzia sa okrem reportingu použije aj pre optimalizáciu biddingu.
Secondary konverzie sa naopak ako bidding signal nepoužívajú. Na čo teda slúžia?
👉 môžete ich použiť ako doplnkové KPI
👉 nové konverzie môžete nastaviť ako Secondary a nejaký čas iba zbierať dáta (odporúčam)
Novo vytvorené konverzie sú tiež automaticky nastavené ako Primary.
Príbeh tu je dosť podobný – vytvoríte novú konverziu, napríklad cez import z Google Analytics, a všetky nastavenia necháte bez zmeny.
A zrazu skončíte s dvoma takmer identickými Primary konverziami a čo je najdôležitejšie, s polovičnou CPA. 🥳
Od tohto momentu môžete tie 💶 rovno 🔥
Asi sa budem opakovať, keď poviem, že keď klesá CPA, nikto nerieši, či nejde o chybu. Vždy sa len tľapkáme po pleciach. 🙃