Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím tohto roka.
✳️ Čo je sGTM a ako funguje?
Server-side GTM predstavuje hybridný prístup k trackingu. 💡
Google Tag Manager musíte mať na stránke stále nainštalovaný, rovnako ako doteraz. Kľúčový rozdiel spočíva v spôsobe odosielania údajov do systémov ako Meta, Criteo alebo Google Analytics.
Pri sGTM sa všetky dáta preposielajú cez subdoménu vašej hlavnej domény (napríklad sgtm.webanalytics.sk). Tento prístup prináša viaceré výhody a otvára množstvo nových možnosti, ale o nich budeme hovoriť až v ďalšom článku. 😊
✳️ Prečo investovať do sGTM?
Pomocou serverového GTM dokážeme odsledovať odhadom o 15-30% viac eventov. Server-side tracking však nie je len o zvýšení % zatrackovaných eventov. Oveľa významnejším argumentom v prospech sGTM je presnejšie vyhodnotenie účinnosti vašich marketingových aktivít. 🤓
Predstavme si tento scenár:
Janka na narodeniny dostala nový iPhone a chce si k nemu kúpiť púzdro. 😅
👉 Janka klikne na vašu reklamu na Facebooku a pridá si produkt do košíka, ale nákup nedokončí.
👉 O niekoľko dní sa vráti cez branded search kampaň na Google Ads a tentoraz už nákup zrealizuje.
So sGTM uvidíte obe sessions (relácie) spojené pod rovnakým používateľom a viete Jankin nákup priradiť k pôvodnej kampani. Bez sGTM by ste videli dve samostatné sessions (relácie) od dvoch zdanlivo rôznych používateľov, čo by viedlo k nesprávnym záverom o účinnosti vašej Facebook kampane. 🙊
Takýmto spôsobom môžete nevedomky prichádzať o peniaze – nesprávnym priradením konverzií a podhodnocovaním efektivity niektorých kampaní.
✳️ Má sGTM aj nevýhody?
Áno, asi ako každé riešenie.
sGTM nie je bezplatné. Treba počítať s nákladmi na prevádzku servera – zvyčajne okolo 50 EUR mesačne, v závislosti od návštevnosti vašej stránky. Navyše, počiatočné nastavenie a dôkladné testovanie tiež nie je úplne triviálna (a lacná) záležitosť.