03.09.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)

Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím tohto roka.

✳️ Čo je sGTM a ako funguje?

Server-side GTM predstavuje hybridný prístup k trackingu. 💡

Google Tag Manager musíte mať na stránke stále nainštalovaný, rovnako ako doteraz. Kľúčový rozdiel spočíva v spôsobe odosielania údajov do systémov ako Meta, Criteo alebo Google Analytics.

Pri sGTM sa všetky dáta preposielajú cez subdoménu vašej hlavnej domény (napríklad sgtm.webanalytics.sk). Tento prístup prináša viaceré výhody a otvára množstvo nových možnosti, ale o nich budeme hovoriť až v ďalšom článku. 😊

✳️ Prečo investovať do sGTM?

Pomocou serverového GTM dokážeme odsledovať odhadom o 15-30% viac eventov. Server-side tracking však nie je len o zvýšení % zatrackovaných eventov. Oveľa významnejším argumentom v prospech sGTM je presnejšie vyhodnotenie účinnosti vašich marketingových aktivít. 🤓

Predstavme si tento scenár:

Janka na narodeniny dostala nový iPhone a chce si k nemu kúpiť púzdro. 😅

👉 Janka klikne na vašu reklamu na Facebooku a pridá si produkt do košíka, ale nákup nedokončí.

👉 O niekoľko dní sa vráti cez branded search kampaň na Google Ads a tentoraz už nákup zrealizuje.

So sGTM uvidíte obe sessions (relácie) spojené pod rovnakým používateľom a viete Jankin nákup priradiť k pôvodnej kampani. Bez sGTM by ste videli dve samostatné sessions (relácie) od dvoch zdanlivo rôznych používateľov, čo by viedlo k nesprávnym záverom o účinnosti vašej Facebook kampane. 🙊

Takýmto spôsobom môžete nevedomky prichádzať o peniaze – nesprávnym priradením konverzií a podhodnocovaním efektivity niektorých kampaní.

✳️ Má sGTM aj nevýhody?

Áno, asi ako každé riešenie.

sGTM nie je bezplatné. Treba počítať s nákladmi na prevádzku servera – zvyčajne okolo 50 EUR mesačne, v závislosti od návštevnosti vašej stránky. Navyše, počiatočné nastavenie a dôkladné testovanie tiež nie je úplne triviálna (a lacná) záležitosť.

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ