19.01.2025
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window

Niektorí ‘marketing bros’ sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť tržby na 2 000 EUR denne. Pekné 👍


Kontext:

1️⃣ Išlo o úplne nový účet, takže nárast počítali z 0 EUR/deň 🙈
2️⃣ Reálne zlepšenie výkonnosti kampaní tým pádom nepoznáme
3️⃣ Bez ďalších detailov sú takéto čísla, slušne povedané, zavádzajúce

Jedným z kľúčových aspektov, na ktorý sa často pri vyhodnocovaní kampaní ‘zabúda’, sú zvolený atribučný model a dĺžka conversion window.

✳️ Atribučný model určuje, ako sa ‘kredit’ za konverziu rozdelí medzi rôzne interakcie zákazníka s reklamami.

✳️ Conversion window zase určuje, ako dlho po kliknutí na reklamu ešte konverziu pripíšeme danej kampani.

Toto všetko, samozrejme, zásadne ovplyvňuje výsledné čísla a aj to, aké dáta využívajú reklamné platformy na automatizáciu biddingu. 💡

Čo teda s tým?

👉 Zvoľte atribučný model a conversion window, ktoré dávajú zmysel pre váš biznis.

Predávate luxusný tovar alebo službu? Asi budete potrebovať dlhší conversion window ako e-shop s ponožkami. 😅

👉 Nereportujte čísla z interných systémov reklamných platforiem.

Tá istá objednávka môže byť započítaná pokojne viackrát – napríklad v Google Ads aj vo Facebooku.

👉 Neverte všetkému, čo čítate na LinkedIne. 🤷🏻‍♂️

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Custom Channel Groups v Google Analytics 4Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?
V posledných týždňoch pozorujem zaujímavý trend - môj LinkedIn feed je doslova zaplavený rôznymi návodmi…
ČÍTAŤ ĎALEJ