24.03.2025
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Čo je to Offline Conversions Import pre Google Ads?

Väčšina obsahu a návodov, ako merať a vyhodnocovať marketing, sa zameriava na „pure play e-commerce” 👉 e-shopy.

Čo však robiť v prípade, ak má váš biznis silný offline komponent? 🤔

Offline conversions import 🥳

Offline čo? 🤷🏻‍♂️

Ide o spôsob, ako prepojiť online marketingové aktivity s konverziami, ktoré sa dejú s časovým oneskorením a/alebo offline.

Sú „offline konverzie” vhodné aj pre môj biznis?

Dosť pravdepodobne áno, ak:

✅ Existuje medzikrok pred dokončením transakcie
✅ Nákupný proces sa začne online, ale dokončí offline
✅ Ponúkate prispôsobiteľný produkt alebo službu na mieru

Niekoľko príkladov. 👇

✳️ Software as a Service (SaaS)

V SaaS je optimalizácia kampaní len na maximalizáciu počtu signupov takmer vždy chybou. Prečo? Pretože sa sústreďujete výhradne na množstvo registrácií, nie na ich kvalitu.

Platí, že iba relatívne malá časť nových registrácií skončí ako platiaci zákazníci.

Signups ❇️❇️❇️❇️❇️❇️
Platiaci zákazníci ✴️

Medzi registráciou do bezplatného trialu a skutočným predplatením si služby navyše často existuje odstup niekoľkých týždňov až mesiacov.

To výrazne komplikuje vyhodnocovanie efektivity kampaní kvôli maximálnej dĺžke tzv. conversion window (v prípade Google Ads je to maximálne 90 dní).

✳️ Predaj áut

Pri nákupe auta začína cesta zákazníka často online – rezerváciou testovacej jazdy alebo stiahnutím katalógu vybraného modelu.

Realita? Zákazník potrebuje čas na rozhodnutie, často zmení preferencie a vyberie úplne iný model, ako pôvodne zvažoval.

A to najdôležitejšie – transakcia sa nakoniec dokončí fyzicky na predajni. 🙈

✳️ Montáž klimatizácie, plastových okien a pod.

Ponúkate klimatizácie, plastové okná alebo podobné riešenia na mieru?

Pri produktoch, ktoré nie sú univerzálne („one size fits all”), je prakticky nemožné vopred odhadnúť hodnotu potenciálneho zákazníka.

Navyše, takýto záujemca takmer určite oslovil aj vašich konkurentov a časť potenciálnych klientov si z rôznych dôvodov jednoducho vyberie ich.

To platí napríklad aj pre cestovné kancelárie, kde je proces komplikuje nutnosť overenia dostupnosti, cien a zohľadnenie špecifických požiadaviek klienta (napríklad izba s výhľadom na more).

Ak to zhrniem, offline konverzie sú spôsob, ako povedať Google a Meta, ktorí potenciálni zákazníci reálne skončili uzatvorením obchodu, a tiež aká bola ich skutočná hodnota pre váš biznis.💡

Optimalizovať kampane na základe všetkých leadov je takmer vždy zlý nápad. ⛔

Viac o tom, ako to funguje, už čoskoro v druhej časti tohoto článku 😅

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ