Nastavenie konverzií v Google Ads
27.06.2025
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Primary vs. Secondary konverzie v Google Ads

Toto je prvá vec, ktorú kontrolujem pri auditoch Google Ads a aj vás môže stáť tisíce EUR mesačne 👇

Nepamätám sa, že by som za posledný rok videl účet, ktorý by mal správne nastavené konverzie v Google Ads.

Nie, tentoraz nemyslím nastavenie trackingu ako takého (cez Google Tag Manager), ale nastavenie cieľov v Google Ads.

OK, možno sa teraz nahlas pýtate, čo sa tam dá vlastne pokaziť? 🤔

Celkom dosť. 😅

✳️ Account-default goal

Account-default goal znamená, že takto označená kategória (Purchase, Add to cart, Begin checkout a pod.) sa použije ako cieľ pre všetky kampane v účte.

Problém vzniká pri vytvorení novej konverzie ❗ a súčasne ❗ aj novej kategórie konverzií, kedy sa kategória automaticky nastaví ako Account-default goal. 🤷🏻‍♂️

Váš špecialista vytvorí novú konverziu, napríklad kliknutie na tel. číslo alebo zobrazenie stránky s cenníkom, a vy zrazu mixujete regulárne leady s mikrokonverziami. 🙈

✳️ Primary vs. Secondary

Nastavenie Primary znamená, že takto označená konverzia sa okrem reportingu použije aj pre optimalizáciu biddingu.

Secondary konverzie sa naopak ako bidding signal nepoužívajú. Na čo teda slúžia?

👉 môžete ich použiť ako doplnkové KPI
👉 nové konverzie môžete nastaviť ako Secondary a nejaký čas iba zbierať dáta (odporúčam)

Novo vytvorené konverzie sú tiež automaticky nastavené ako Primary.

Príbeh tu je dosť podobný – vytvoríte novú konverziu, napríklad cez import z Google Analytics, a všetky nastavenia necháte bez zmeny.

A zrazu skončíte s dvoma takmer identickými Primary konverziami a čo je najdôležitejšie, s polovičnou CPA. 🥳

Od tohto momentu môžete tie 💶 rovno 🔥

Asi sa budem opakovať, keď poviem, že keď klesá CPA, nikto nerieši, či nejde o chybu. Vždy sa len tľapkáme po pleciach. 🙃

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Advanced Tracking and Fingerprinting Protection (ATFP)
Winter is coming! 🥶 Advanced Tracking and Fingerprinting Protection (ATFP) v Safari bude v iOS…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Duplicitné transakcie v Google AnalyticsDuplicitné objednávky v Google Analytics
Asi to poznáte. Revenue v administrácii e-shopu vôbec nesedí s tým, čo vidíte v Google…
ČÍTAŤ ĎALEJ
sGTMKtoré slovenské e-shopy už používajú server-side GTM (sGTM)?
Ak ste v posledných mesiacoch sledovali trendy v digitálnej analytike, určite ste zachytili rastúci záujem…
ČÍTAŤ ĎALEJ