Custom Channel Groups v Google Analytics 4
08.11.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?

V posledných týždňoch pozorujem zaujímavý trend – môj LinkedIn feed je doslova zaplavený rôznymi návodmi a tipmi, ako si nastaviť Custom Channel Group v Google Analytics 4. Konkrétne sa všetci sústredia na sledovanie návštevnosti prichádzajúcej z AI a Large Language Model (LLM) systémov, ako sú napríklad ChatGPT alebo Claude.ai od Anthropic.

To všetko by bolo samozrejme v poriadku, len keby tam nebol ten nefunkčný RegEx 🙉

^.ai|..openai.*|.copilot.|.chatgpt.|.gemini.$ 🫣

Namiesto komplikovaných regulárnych výrazov odporúčam využiť základné funkcie GA4. V nastaveniach Channel conditions môžete jednoducho použiť operátory “Source matches exactly (=)” alebo “contains”.

Tieto operátory vám umožnia presne identifikovať návštevnosť z AI zdrojov bez rizika chybného priradenia návštevnosti iným kanálom.

V analytike platí jednoduché pravidlo – čím jednoduchšie riešenie, tým menšia šanca na chybu.

Možno to nevyzerá až tak sofistikovane 😆, ale prečo si zbytočne komplikovať život?

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Duplicitné transakcie v Google AnalyticsDuplicitné objednávky v Google Analytics
Asi to poznáte. Revenue v administrácii e-shopu vôbec nesedí s tým, čo vidíte v Google…
ČÍTAŤ ĎALEJ
sGTMKtoré slovenské e-shopy už používajú server-side GTM (sGTM)?
Ak ste v posledných mesiacoch sledovali trendy v digitálnej analytike, určite ste zachytili rastúci záujem…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Čo je to Offline Conversions Import pre Google Ads?
Väčšina obsahu a návodov, ako merať a vyhodnocovať marketing, sa zameriava na „pure play e-commerce"…
ČÍTAŤ ĎALEJ