05.08.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Neprimeraný nárast Direct-u v Google Analytics a problém s google / cpc

Najhorší problém je taký, o ktorom ani neviete, že ho máte. 😬

Posledné dva týždne riešim u viacerých klientov rôzne nezrovnalosti v dátach v Google Analytics.

Ako sa prejavujú? 💡

✳️ 1. Neprimeraný nárast Direct-u

– týka sa to Sessions podľa Session source / medium

– a rovnako aj purchase eventov

✳️ 2. Problém s priradením Sessions ku Session campaign

– toto sa týka google / cpc a prejavuje sa to tak, že veľká časť Sessions z google / cpc má Session campaign == (organic) alebo (not set)

Problém, podľa všetkého, nebude vo vašom prijímači. 📺

Počas hľadania príčiny som narazil na viacerých ľudí, ktorí popisovali takmer identické príznaky, a podľa všetkého teda ide o ďalší bug zo strany Google. 🙉

Skontrolujte si vaše dáta za jún a júl a dajte prípadne vedieť, či to zasiahlo aj vás. 🤔 Ak áno, tak veľmi opatrne s robením záverov pri reportovaní za minulý mesiac.

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím,…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Custom Channel Groups v Google Analytics 4Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?
Môj LinkedIn feed je posledné dni plný návodov, ako si nastaviť custom Channel Group v…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)
Ešte stále čakáte na fix problému so source / medium == google / cpc a campaign…
ČÍTAŤ ĎALEJ