05.08.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Neprimeraný nárast Direct-u v Google Analytics a problém s google / cpc

Najhorší problém je taký, o ktorom ani neviete, že ho máte. 😬

Počas uplynulých dvoch týždňov som sa intenzívne venoval analýze nezrovnalostí v dátach Google Analytics u viacerých klientov.

Ako sa tieto anomálie prejavujú v praxi? 💡

✳️ Ako prvé ide o neprimeraný a hlavne neočakávaný nárast Direct návštevnosti.

Tento jav sa prejavuje nielen v metrike Sessions podľa Session source / medium, ale ovplyvňuje aj atribúciu všetkých eventov, napríklad purchase.

✳️ Druhým závažným problémom je problém s priradením Sessions ku Session campaign.

Toto sa špecificky týka návštevnosti označenej ako google / cpc. Prejavuje sa tak, že významná časť Sessions z platenej reklamy (google / cpc) je nesprávne kategorizovaná buď ako organická návštevnosť (organic), alebo nie je kategorizovaná vôbec (not set).

Dobrou správou je, že problém pravdepodobne nie je na strane vášho prijímača alebo implementácie. 📺

Pri skúmaní tohto problému som narazil na množstvo ďalších odborníkov a používateľov, ktorí popisovali prakticky identické symptómy. Všetky indície naznačujú, že ide o systémový bug na strane Google. 🙉

Odporúčam vám dôkladne prekontrolovať vaše analytické dáta za mesiace jún a júl. Ak zistíte podobné nezrovnalosti, budem rád, ak sa o svoje zistenia podelíte. 🤔

V prípade, že ste týmto problémom zasiahnutí, pristupujte k interpretácii dát za uplynulý mesiac s mimoriadnou opatrnosťou a zohľadnite tieto anomálie vo vašom reportovaní.

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Čo je to Offline Conversions Import pre Google Ads?
Väčšina obsahu a návodov, ako merať a vyhodnocovať marketing, sa zameriava na „pure play e-commerce"…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ