Stále čakáte na opravu problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set), ktorý som spomínal v nedávnom príspevku? ❓
Podľa Jana Zdarsu a Antona Priatela nejde o žiadnu chybu, ale v podstate o nový štandard. 🙉
✳️ Prečo sa to deje?
Keďže Google túto zmenu neoznámil transparentným spôsobom, nemôžeme si byť úplne istí.
Je však veľmi pravdepodobné, že to súvisí s nastaveniami súhlasov (konkrétne s ad_user_data). V prípade, že je ad_user_data denied, Google vám v GA4 už nezobrazí údaje o Google Ads kampaniach – aj napriek tomu, že k nim má technicky prístup. 💡
✳️ Aké sú naše možnosti?
Jedným z potenciálnych riešení (ktoré zatiaľ nemám otestované) je začať manuálne označovať všetky Google Ads kampane pomocou UTM parametrov.
Informácie o kampani z UTM parametrov sa “odošlú” priamo do GA4, a Google ich tak nemusí čítať z inej databázy (na čo by potreboval povolený ad_user_data). 💡
✳️ Dá sa to automatizovať?
Tu nájdete Google Ads skript od Jan Zdarsa, ktorý vám pomôže UTM nastaviť automaticky (funguje pre všetky typy kampaní okrem Demand Gen) 👍