27.08.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)

Ešte stále čakáte na fix problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set), o ktorom som písal nedávno? ❓

Podľa Jan Zdarsa a Anton Priatel nejde o bug, ale v zásade o nový normál. 🙉

✳️ Prečo sa to deje?

Keďže Google túto zmenu nekomunikoval transparentne, nemáme 100% istotu, ale veľmi pravdepodobne to súvisí s consentami (ad_user_data).

V prípade, ak je ad_user_data denied, vám Google v GA4 už údaje o Google Ads kampaniach nezobrazí – aj keď ich technicky má dostupné. 💡

✳️ Aké máme možnosti?

Jedno z možných riešení (zatiaľ ho nemám otestované) je začať manuálne tagovať všetky Google Ads kampane pomocou UTM parametrov.

Údaje o kampani z UTM parametrov sa “pošlú” priamo do GA4 a Google ich tak nepotrebuje čítať z inej databázy (na čo by potreboval ad_user_data granted). 💡

✳️ Dá sa to automatizovať?

Tu nájdete Google Ads skript od Jan Zdarsa, ktorý vám pomôže UTM nastaviť automaticky (pre všetky typy kampaní okrem Demand Gen) 👍

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím,…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Custom Channel Groups v Google Analytics 4Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?
Môj LinkedIn feed je posledné dni plný návodov, ako si nastaviť custom Channel Group v…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Neprimeraný nárast Direct-u v Google Analytics a problém s google / cpc
Najhorší problém je taký, o ktorom ani neviete, že ho máte. 😬 Posledné dva týždne…
ČÍTAŤ ĎALEJ