27.08.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)

Stále čakáte na opravu problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set), ktorý som spomínal v nedávnom príspevku? ❓

Podľa Jana Zdarsu a Antona Priatela nejde o žiadnu chybu, ale v podstate o nový štandard. 🙉

✳️ Prečo sa to deje?

Keďže Google túto zmenu neoznámil transparentným spôsobom, nemôžeme si byť úplne istí.

Je však veľmi pravdepodobné, že to súvisí s nastaveniami súhlasov (konkrétne s ad_user_data). V prípade, že je ad_user_data denied, Google vám v GA4 už nezobrazí údaje o Google Ads kampaniach – aj napriek tomu, že k nim má technicky prístup. 💡

✳️ Aké sú naše možnosti?

Jedným z potenciálnych riešení (ktoré zatiaľ nemám otestované) je začať manuálne označovať všetky Google Ads kampane pomocou UTM parametrov.

Informácie o kampani z UTM parametrov sa “odošlú” priamo do GA4, a Google ich tak nemusí čítať z inej databázy (na čo by potreboval povolený ad_user_data). 💡

✳️ Dá sa to automatizovať?

Tu nájdete Google Ads skript od Jan Zdarsa, ktorý vám pomôže UTM nastaviť automaticky (funguje pre všetky typy kampaní okrem Demand Gen) 👍

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Čo je to Offline Conversions Import pre Google Ads?
Väčšina obsahu a návodov, ako merať a vyhodnocovať marketing, sa zameriava na „pure play e-commerce"…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ