Ešte stále čakáte na fix problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set), o ktorom som písal nedávno? ❓
Podľa Jan Zdarsa a Anton Priatel nejde o bug, ale v zásade o nový normál. 🙉
✳️ Prečo sa to deje?
Keďže Google túto zmenu nekomunikoval transparentne, nemáme 100% istotu, ale veľmi pravdepodobne to súvisí s consentami (ad_user_data).
V prípade, ak je ad_user_data denied, vám Google v GA4 už údaje o Google Ads kampaniach nezobrazí – aj keď ich technicky má dostupné. 💡
✳️ Aké máme možnosti?
Jedno z možných riešení (zatiaľ ho nemám otestované) je začať manuálne tagovať všetky Google Ads kampane pomocou UTM parametrov.
Údaje o kampani z UTM parametrov sa “pošlú” priamo do GA4 a Google ich tak nepotrebuje čítať z inej databázy (na čo by potreboval ad_user_data granted). 💡
✳️ Dá sa to automatizovať?
Tu nájdete Google Ads skript od Jan Zdarsa, ktorý vám pomôže UTM nastaviť automaticky (pre všetky typy kampaní okrem Demand Gen) 👍