Google Analytics pred obedom vôbec neotváram. 🙊
Dôvod?
Oneskorenie.
1. Realtime
Dáta v Realtime reporte, ako naznačuje aj jeho názov 😅, sú spracované prakticky bez oneskorenia. Tam končí aj zoznam jeho výhod oproti iným reportom.
Okrem rýchlej vizuálnej kontroly, že nám (nejaké) dáta tečú dnu, je to však podľa mňa celkom zbytočný report.
Odporúčanie 👉 neriešiť, je to strata času
2. User & Traffic Acquisition
Nebudem asi ďaleko od pravdy, keď poviem, že Traffic Acquisition (Session source / medium) je najviac využívaný prehľad v celom GA4.
Ak si tento report otvoríte hneď ráno 🕖, môžete si všimnúť, že veľká časť návštevnosti za predchádzajúci deň bude kategorizovaná ako Unassigned resp. direct & (not set) a nejaká časť môže chýbať úplne.
Oficálne trvá spracovanie údajov za včerajšok okolo 12 hodín, no realisticky to bude skôr 18-24 hodín.
Tu pridám aj svoj subjektívny pohľad a budem tvrdiť, že rýchlosť spracovania záleží aj od veľkosti webu – ale nemám to podložené dátami. 🤓
Odporúčanie 👉 dáta za včera nemá určite zmysel pozerať pred obedom, takmer určite by ste sa nepozerali na kompletné data
3. Konverzie a iné eventy
V prípade konverzií (key events) môže oneskorenie, za predpokladu, že máte v GA4 aktíve modelovanie konverzií, dosahovať až 12 dní (áno, dní – čítate správne). 🤯
Meniť sa môže ako ich počet, tak aj ich priradenie jednotlivým kanálom. 💡
Odporúčanie 👉 vyhodocovať najskôr po 24-48 hodinách–
✳️ Keď sme pri tom modelovaní, asi sa teraz pýtate, kedy vlastne uvidíte v Google Analytics namodelované data?
Modelované data (pre consent mode) vyžadujú:
reporting identity musí byť nastavená na Blended
1 000 eventov denne s analytics_storage = denied; po dobu aspoň 7 dní
1 000 eventov denne s analytics_storage = granted; počas 7 z posledných 28 dní