31.07.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Oneskorenie dát v Google Analytics 4

Google Analytics pred obedom vôbec neotváram. 🙊

Možno si poviete, že je to zvláštne, ale má to svoj dôvod – oneskorenie v spracovaní dát. Poďme sa pozrieť, ako vlastne funguje načasovanie v jednotlivých typoch reportov a kedy má zmysel ich kontrolovať.

1. Realtime

Realtime report je jediný, ktorý zobrazuje dáta okamžite. Ako naznačuje už jeho názov 😅, údaje sa v ňom objavujú prakticky bez oneskorenia. To je však jeho jediná výhoda. Zatiaľ čo môže poslúžiť na rýchlu kontrolu, či nám vôbec prúdia nejaké dáta do analytics, pre hlbšiu analýzu nemá veľký význam.

Preto odporúčam 👉 netráviť s týmto reportom príliš veľa času.

2. User & Traffic Acquisition

Nebudem asi ďaleko od pravdy, keď poviem, že Traffic Acquisition report, konkrétne Session source / medium, patrí medzi najpoužívanejšie nástroje v GA4.

Tu však narážame na významné oneskorenie v spracovaní dát. Ak si otvoríte report skoro ráno 🕖, všimnete si, že značná časť včerajšej návštevnosti je označená ako “Unassigned” alebo “direct & (not set)”, pričom niektoré dáta môžu úplne chýbať.

Hoci Google oficiálne uvádza čas spracovania údajov okolo 12 hodín, realita je skôr 18-24 hodín. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že rýchlosť spracovania pravdepodobne závisí aj od veľkosti webu, aj keď toto tvrdenie nemám podložené konkrétnymi dátami. 🤓

Preto odporúčam 👉 nepozerať dáta za predchádzajúci deň pred obedom – s veľkou pravdepodobnosťou by ste pracovali s neúplnými informáciami.

3. Konverzie a iné eventy

Najkomplexnejšia situácia nastáva pri konverziách (key events). Ak máte v GA4 aktivované modelovanie konverzií, oneskorenie môže dosiahnuť až neuveriteľných 12 dní. 🤯

V tomto období sa môže meniť nielen počet konverzií, ale aj ich priradenie k jednotlivým marketingovým kanálom. 💡

Preto odporúčam 👉 vyhodnocovať konverzie najskôr po 24-48 hodinách.

✳️ Keď sme pri tom modelovaní, asi sa teraz pýtate, kedy vlastne uvidíte v Google Analytics namodelované data?

Pre správne fungovanie modelovaných dát (v prípade consent mode) musia byť splnené tieto podmienky:

  • Reporting identity musí byť nastavená na “Blended”
  • Musíte mať minimálne 1 000 eventov denne s analytics_storage = denied, a to počas minimálne 7 dní
  • Zároveň potrebujete aspoň 1 000 eventov denne s analytics_storage = granted, a to počas 7 dní z posledných 28 dní

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ