Čo je to Google First-Party Mode (FPM) a ako funguje?

Uverejnené 15.7.2024, autor: Martin Botťánek

A že vraj leto bude nuda ... Google práve spustil zaujímavú novinku, "First-party mode" 👍

✳️ Čo je to a ako to funguje?

Google Analytics štandardne posiela všetky údaje o tom, akú stránku si návštevník prezerá, čo pridal do košíka a pod. na URL adresu, ktorá vyzerá nejako takto 👉 "/g/collect?v=2".

No a asi nikoho neprekvapí, že väčšina ad-blockerov túto URL blokuje. 😔

First-party mode vám umožní toto obmedzenie obísť a posielať tieto údaje na ľubovoľný endpoint na vašej vlastnej doméne, napríklad na "/metrics/g/collect?v=2". 🎉

Google vs ad-blockers 👉 1:0 (OK, realisticky možno 0.5:0)

✳️ Aké ťažké je to nastaviť?

Nastavenie vyzerá byť relatívne jednoduché a pozostáva z úpravy DNS + nastavenia routing rules. Záleží samozrejme, aké CDN alebo load-balancer používate. 🤓

💡 Ide stále len o beta verziu a s tými od Google boli v poslednej dobe len problémy - takže odporúčam pustiť sa do toho len ak viete presne, čo robíte.

P.S. Niekoľko mesiacov dozadu som si cez Cloudflare Workers vytvoril podobný proxy, ale je fajn vidieť riešenie priamo od Google. 😌