29.07.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Prečo Google nemôže za odloženie konca 3rd party cookies v Google Chrome

“Martin, a ty si prečo ešte nič nenapísal o konci 3rd party cookies v Chrome?” povedala mi dnes ráno s vyčítavým pohľadom moja 4-ročná dcéra. 🙄

No dobre, povedal som si – nechcem ju predsa sklamať. 😅

Zo všetkých tých postov a článkov, ktoré sa tejto téme venovali, som nadobudol pocit, že third-party cookies sú nejaká magická vec, ten povestný secret-sauce, ktorý drží celý reklamný biznis Google nad vodou. A preto sa Google ich koncu tak veľmi bráni a odkladá ho. OK.

Skúsme sa pozrieť na to, prečo Google third-party cookies na cielenie reklamy vôbec nepotrebuje. 💡

1. Age & Gender

👉 tieto údaje ste Googlu dobrovoľne poskytli pri vytváraní svojho Google účtu (pre Google to sú 1st party data)

2. User Interests 1/2

👉 všetko, čo do Google zadáte a každé video, ktoré si pozriete na YouTube pomáha Googlu zaradiť vás do In-market & Affinity audiences (znovu, pre Google to sú ich vlastné 1st party data)

3. User Interests 2/2

👉 všetky stránky, ktoré Google indexuje, patria do nejakej kategórie

Ak teda navštívite napríklad “recenziekocikov (dot) sk”, Google môže usúdiť, že ste Parent ✅ a tiež vás pridať do In-market segmentu Strollers & Baby Carriages ✅

Ak je na stránke Google Analytics, čo asi nebude až tak odvážny predpoklad 😅, a má zapnuté Google Signals (tzn. všetky requesty idú cez doménu google (dot) com), je pre Google triviálne si to celé pospájať (zase len 1st party data)

Takže ešte raz, Google 3rd party cookies naozaj nepotrebuje. Ale jeho konkurencia áno. 🙃

A to je presne dôvod toho neustálne odkladania ich konca. 💡

Iné ad tech firmy, ktoré nemajú taký prístup k dátam o užívateľoch ako Google, si nemôžu dovoliť stratu efektivity, ktorú cookie-less riešenie typu Privacy Sandbox (od Googlu 😏) nevyhnutne prinesie.

Takže áno, Google je evil, ale nie z dôvodu, ktorý si myslíte. 👿

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím,…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Custom Channel Groups v Google Analytics 4Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?
Môj LinkedIn feed je posledné dni plný návodov, ako si nastaviť custom Channel Group v…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)
Ešte stále čakáte na fix problému so source / medium == google / cpc a campaign…
ČÍTAŤ ĎALEJ