Asi to poznáte. Revenue v administrácii e-shopu vôbec nesedí s tým, čo vidíte v Google Analytics. 😩
Okrem bežných dôvodov ako chýbajúci consent alebo agresívne ad-blockery môže byť príčina aj v duplicitných objednávkach.
Počkať, nemal by toto riešiť Google Analytics automaticky? 🤷🏻♂️ Áno aj nie. 🙈
Google Analytics by mal deduplikovať transakcie s rovnakým Transaction ID, ak tieto eventy (purchase) patria rovnakému používateľovi (User).
Takto je to uvedené v dokumentácii. V praxi to ale nie vždy funguje.
✳️ Aké možnosti na riešenie duplicitných objednávok existujú?
V prvom rade odporúčam eliminovať samotnú príčinu. Tou býva dosť často technický problém, napríklad viacnásobné odosielanie purchase eventu pri refreshi stránky.
Problémy môže spôsobovať aj nesprávne nastavené User ID, duplicitné dataLayer.push-e a ďalšie technické nedostatky. 🙃.
Problémy môže spôsobovať aj nesprávne nastavené User ID, duplicitné dataLayer.push-e a milión ďalších vecí. 🙃
Ak môžete liečiť iba symptómy, existujú dve relatívne jednoduché riešenia:
1️⃣ Ukladanie Transaction ID do cookie alebo localStorage
Pred odoslaním purchase eventu si skontrolujete, či je parameter transaction_id odlišný od uloženej hodnoty (a ide teda o novú objednávku).
Výhody: Rýchle, dostupné
Nevýhody: Krehké a nespoľahlivé 😔
2️⃣ Server-side GTM
Toto riešenie viete využiť iba v prípade, ak už využívate server-side GTM. Princíp je rovnaký – porovnávate, či objednávka s daným Transaction ID už existuje.
Rozdiel je v tom, že netreba nič ukladať na zariadení používateľa a referenčný zoznam objednávok môže byť uložený napríklad vo Firebase alebo v BigQuery. 👍
Výhody: Elegantné, spoľahlivé
Nevýhody: Náročnejšie na nastavenie 😬