Duplicitné transakcie v Google Analytics
02.05.2025
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Duplicitné objednávky v Google Analytics

Asi to poznáte. Revenue v administrácii e-shopu vôbec nesedí s tým, čo vidíte v Google Analytics. 😩

Okrem bežných dôvodov ako chýbajúci consent alebo agresívne ad-blockery môže byť príčina aj v duplicitných objednávkach.

Počkať, nemal by toto riešiť Google Analytics automaticky? 🤷🏻‍♂️ Áno aj nie. 🙈

Google Analytics by mal deduplikovať transakcie s rovnakým Transaction ID, ak tieto eventy (purchase) patria rovnakému používateľovi (User).

Takto je to uvedené v dokumentácii. V praxi to ale nie vždy funguje.

✳️ Aké možnosti na riešenie duplicitných objednávok existujú?

V prvom rade odporúčam eliminovať samotnú príčinu. Tou býva dosť často technický problém, napríklad viacnásobné odosielanie purchase eventu pri refreshi stránky.

Problémy môže spôsobovať aj nesprávne nastavené User ID, duplicitné dataLayer.push-e a ďalšie technické nedostatky. 🙃.

Problémy môže spôsobovať aj nesprávne nastavené User ID, duplicitné dataLayer.push-e a milión ďalších vecí. 🙃

Ak môžete liečiť iba symptómy, existujú dve relatívne jednoduché riešenia:

1️⃣ Ukladanie Transaction ID do cookie alebo localStorage

Pred odoslaním purchase eventu si skontrolujete, či je parameter transaction_id odlišný od uloženej hodnoty (a ide teda o novú objednávku).

Výhody: Rýchle, dostupné
Nevýhody: Krehké a nespoľahlivé 😔

2️⃣ Server-side GTM

Toto riešenie viete využiť iba v prípade, ak už využívate server-side GTM. Princíp je rovnaký – porovnávate, či objednávka s daným Transaction ID už existuje.

Rozdiel je v tom, že netreba nič ukladať na zariadení používateľa a referenčný zoznam objednávok môže byť uložený napríklad vo Firebase alebo v BigQuery. 👍

Výhody: Elegantné, spoľahlivé
Nevýhody: Náročnejšie na nastavenie 😬

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
sGTMKtoré slovenské e-shopy už používajú server-side GTM (sGTM)?
Ak ste v posledných mesiacoch sledovali trendy v digitálnej analytike, určite ste zachytili rastúci záujem…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Čo je to Offline Conversions Import pre Google Ads?
Väčšina obsahu a návodov, ako merať a vyhodnocovať marketing, sa zameriava na „pure play e-commerce"…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ