19.03.2025
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?

A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊

Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo používate Microsoft Clarity, máte už len niečo menej ako dva mesiace na nastavenie Consent Mode pre Universal Event Tracking (UET).

✳️ Kľúčové informácie a termíny

Microsoft začne toto nastavenie vyžadovať od 5. mája 2025.

Čo sa stane, ak nespravíte žiadne zmeny?
  • UET nebude môcť čítať ani zapisovať cookies s identifikátorom zariadenia
  • Stratíte možnosť presne sledovať konverzie
  • Nebudete môcť používať remarketing 😐
  • V prípade Microsoft Clarity môže nahrávanie užívateľských interakcií prestať fungovať úplne 😵‍💫

✳️ Ako nastaviť UET Consent Mode?

Existuje niekoľko spôsobov, ako túto zmenu implementovať:

Použite CMP s integrovanou podporou UET Consent Mode

Najjednoduchším riešením je využiť nástroje ako CookieYes alebo Cookiebot, ktoré majú UET Consent Mode už zabudovaný.

Počkajte kým Microsoft aktualizuje svoje templates pre Google Tag Manager (GTM)

Ďalšou možnosťou je počkať, kým Microsoft upraví GTM template pre Microsoft Clarity a UET tak, že sa budú potrebné hodnoty načítavať z nastavení Google Consent Mode. Táto funkcionalita je momentálne označená ako EXPERIMENTAL a preto, ak preferujete riešenie cez GTM, odporúčam ešte chvíľu počkať.

Implementujte UET Consent Mode priamo do kódu webu

Funguje to podobne ako v prípade Google cez gtag.js:

window.uetq.push('consent', 'default', {
  'ad_storage': 'denied'
});

Je zaujímavé, že Microsoft, ktorý zvyčajne kopíruje riešenia od Google, sa tentokrát rozhodol vytvoriť vlastné Consent API namiesto toho, aby využil existujúce štandardy. 🙉

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Čo je to Offline Conversions Import pre Google Ads?
Väčšina obsahu a návodov, ako merať a vyhodnocovať marketing, sa zameriava na „pure play e-commerce"…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ