A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊
Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo používate Microsoft Clarity, máte už len niečo menej ako dva mesiace na nastavenie Consent Mode pre Universal Event Tracking (UET).
✳️ Kľúčové informácie a termíny
Microsoft začne toto nastavenie vyžadovať od 5. mája 2025.
Čo sa stane, ak nespravíte žiadne zmeny?
- UET nebude môcť čítať ani zapisovať cookies s identifikátorom zariadenia
- Stratíte možnosť presne sledovať konverzie
- Nebudete môcť používať remarketing 😐
- V prípade Microsoft Clarity môže nahrávanie užívateľských interakcií prestať fungovať úplne 😵💫
✳️ Ako nastaviť UET Consent Mode?
Existuje niekoľko spôsobov, ako túto zmenu implementovať:
Použite CMP s integrovanou podporou UET Consent Mode
Najjednoduchším riešením je využiť nástroje ako CookieYes alebo Cookiebot, ktoré majú UET Consent Mode už zabudovaný.
Počkajte kým Microsoft aktualizuje svoje templates pre Google Tag Manager (GTM)
Ďalšou možnosťou je počkať, kým Microsoft upraví GTM template pre Microsoft Clarity a UET tak, že sa budú potrebné hodnoty načítavať z nastavení Google Consent Mode. Táto funkcionalita je momentálne označená ako EXPERIMENTAL a preto, ak preferujete riešenie cez GTM, odporúčam ešte chvíľu počkať.
Implementujte UET Consent Mode priamo do kódu webu
Funguje to podobne ako v prípade Google cez gtag.js:
window.uetq.push('consent', 'default', {
'ad_storage': 'denied'
});
Je zaujímavé, že Microsoft, ktorý zvyčajne kopíruje riešenia od Google, sa tentokrát rozhodol vytvoriť vlastné Consent API namiesto toho, aby využil existujúce štandardy. 🙉