Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
03.01.2025
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)

“Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business Tool Terms.”

Tento e-mail od Facebooku som v poslednom čase videl častejšie, než by som chcel. 😅

✳️ V čom je problém?

Posielať osobné údaje ako meno, e-mail a pod. do Google Analytics alebo Facebooku je proti ich podmienkam používania. V prípade Google Analytics je riešenie relatívne jednoduché – na zamaskovanie osobných údajov zvyčajne stačí jedno kliknutie v administrácii.

Takému Facebooku ale očividne vadí aj samotný názov parametra – v tomto prípade “ms-email” – a nerieši, že jeho hodnota je už v poriadku a neobsahuje žiadne osobne identifikovateľné informácie (PII). 🤷🏻‍♂️

✳️ Čo s tým?

Ak si odmyslíme skutočné riešenie tohto problému – úpravu webu, aby sa osobné údaje v URL nenachádzali – jednou z možností je cez sGTM odfiltrovať problematické parametre ešte predtým, než ich pošleme ďalej.

✳️ Postup, ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou sGTM

V tomto príklade som použil “Clean or Redact PII from URLs” variable template, ktorý je dostupný z Community Template Gallery. 💡

1. Vytvorte novú Event Data premennú s názvom Event Data – page_location a ako Key Path zadajte page_location.

2. Vytvorte ďalšiu premennú s názvom Event Data – page_location (PII redacted), tentoraz ale pôjde o premennú typu “Clean or Redact PII from URLs”.

👉 Do URL vložíte {{Event Data – page_location}} z prvého kroku. Ostatné nastavenia sú už špecifické pre každý jeden prípad, ale v zásade viete upraviť a filtrovať ako názvy parametrov, tak aj ich hodnoty.

3. Vytvorte novú Transformation s názvom Transformation – page_location a typom “Augment event”.

👉 Ako názov parametra zadajte page_location a ako hodnotu {{Event Data – page_location (PII redacted)}}.

Nezabudnite tiež na nastavenie Matching Conditions a Affected Tags – toto bude znovu špecifické pre váš konkrétny prípad.

4. Na záver samozrejme všetko poriadne otestujte. ❗

Všetko dobré v novom roku 2025! 🎉

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Custom Channel Groups v Google Analytics 4Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?
V posledných týždňoch pozorujem zaujímavý trend - môj LinkedIn feed je doslova zaplavený rôznymi návodmi…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)
Stále čakáte na opravu problému so source / medium == google / cpc a campaign ==…
ČÍTAŤ ĎALEJ