Príčiny a možné riešenie problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set)

Uverejnené 27.8.2024, autor: Martin Botťánek

Ešte stále čakáte na fix problému so source / medium == google / cpc a campaign == (organic) alebo (not set), o ktorom som písal nedávno? ❓

Podľa Jan Zdarsa a Anton Priatel nejde o bug, ale v zásade o nový normál. 🙉

✳️ Prečo sa to deje?

Keďže Google túto zmenu nekomunikoval transparentne, nemáme 100% istotu, ale veľmi pravdepodobne to súvisí s consentami (ad_user_data).

V prípade, ak je ad_user_data denied, vám Google v GA4 už údaje o Google Ads kampaniach nezobrazí - aj keď ich technicky má dostupné. 💡

✳️ Aké máme možnosti?

Jedno z možných riešení (zatiaľ ho nemám otestované) je začať manuálne tagovať všetky Google Ads kampane pomocou UTM parametrov.

Údaje o kampani z UTM parametrov sa "pošlú" priamo do GA4 a Google ich tak nepotrebuje čítať z inej databázy (na čo by potreboval ad_user_data granted). 💡

✳️ Dá sa to automatizovať?

Tu nájdete Google Ads skript od Jan Zdarsa, ktorý vám pomôže UTM nastaviť automaticky (pre všetky typy kampaní okrem Demand Gen) 👍