Custom Channel Groups v Google Analytics 4
08.11.2024
Martin Botťánek
ZDIEĽAŤ

Ako vyhodnocovať AI traffic v Google Analytics?

V posledných týždňoch pozorujem zaujímavý trend – môj LinkedIn feed je doslova zaplavený rôznymi návodmi a tipmi, ako si nastaviť Custom Channel Group v Google Analytics 4. Konkrétne sa všetci sústredia na sledovanie návštevnosti prichádzajúcej z AI a Large Language Model (LLM) systémov, ako sú napríklad ChatGPT alebo Claude.ai od Anthropic.

To všetko by bolo samozrejme v poriadku, len keby tam nebol ten nefunkčný RegEx 🙉

^.ai|..openai.*|.copilot.|.chatgpt.|.gemini.$ 🫣

Namiesto komplikovaných regulárnych výrazov odporúčam využiť základné funkcie GA4. V nastaveniach Channel conditions môžete jednoducho použiť operátory “Source matches exactly (=)” alebo “contains”.

Tieto operátory vám umožnia presne identifikovať návštevnosť z AI zdrojov bez rizika chybného priradenia návštevnosti iným kanálom.

V analytike platí jednoduché pravidlo – čím jednoduchšie riešenie, tým menšia šanca na chybu.

Možno to nevyzerá až tak sofistikovane 😆, ale prečo si zbytočne komplikovať život?

Blog

Najnovšie články

Prinášame Vám odborné tipy, trendy a hĺbkové analýzy, ktoré Vám pomôžu uspieť online.
Najlepšie investovaných 50 EUR mesačne do marketingu? Server-side tracking (sGTM)
Ak by som bol CMO, investícia do server-side trackingu (sGTM) by bola pravdepodobne najlepším rozhodnutím…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako nastaviť UET Consent Mode pre Microsoft Ads a Microsoft Clarity?
A máme tu ďalší deadline týkajúci sa consentov 😊 Ak inzerujete cez Microsoft Ads alebo…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Chcete skutočne pochopiť výkonnosť vašich kampaní? Nastavte si vhodný atribučný model a conversion window
Niektorí 'marketing bros' sa na LinkedIn pravidelne chvália, ako dokázali klientom cez Google Ads zvýšiť…
ČÍTAŤ ĎALEJ
Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)Ako upraviť alebo úplne odfiltrovať parametre z URL pomocou server-side GTM (sGTM)
"Some event parameters in your data may contain information that goes against our Meta Business…
ČÍTAŤ ĎALEJ